Sömnproblem…

… har jag för tillfället.

Är kroniskt dödstrött, men inte fan kan jag sova. Det har varit så hela veckan. Har sovit ungefär 4-5 timmar per natt och väntar bara på att migränen ska slå till.

Förmodligen är det för att jag är spänd och har ångest över julen. Men jag vet inte hur jag ska lyckas tänka bort det. Några smarta förslag??

Igår var det julfest med jobbet, men jag valde att inte gå dit i år. Jag har absolut ingen lust att festa just nu. Och eftersom den där ”vännen” jag pratat om tidigare oxå jobbar på samma ställe som jag, så tyckte jag att det var bäst att låta bli. Jag tycker själv att det värsta som finns är när folk börjar bråka på fester, så jag tänker inte utsätta någon annan för det. Risken är ju överhängande att vi börjar tjabba när båda är under alkoholens påverkan. JAG skulle inte påbörja det hela, det vet jag… men jag vet oxå att jag skulle ha svårt att behärska mig och hålla käft om hon skulle börja ta upp saker och ting. Så nej, ingen julfest för mig.

Har istället haft en lugn och vit helg. Känner egentligen att det hade varit skönt med en dyngfylla så jag kanske hade kunnat sova ordentligt, men att inte vakna bakfull är guld värt. 🙂

På jobbet är det otroligt påfrestande just nu. De flesta är tjuriga och lättirriterade. Behöver semester. Nu dessa tre dagar innan jul ska vi städa. Jag jobbar på ett lager som truckförare/kontorsråtta och det är ganska stora ytor att städa. Det är meningen att vi ska städa av även väggar. Inte så de blir kliniskt rena direkt, men iaf ta bort spindelväv och annat som samlats vid rör och värmeledningar. Det är ett JÄVLA gnällande på de flesta av mina arbetskamrater över detta och det retar ihjäl mig! Varför gnälla över något som vi ska göra, som vi inte kommer undan?!? Ett jobb som redan är tråkigt blir liksom ännu tråkigare när alla ska gå och gnälla om det i två veckor innan. Det är bara att göra det, sen är det gjort! Japp, jag är nog oxå i behov av semester! Jag är tillräckligt negativ just nu, på egen hand, och behöver ingen hjälp av arbetskamrater att sjunka lägre…

Fick två biobiljetter i julklapp av jobbet med lönekuvertet i år. Nice! De ska utnyttjas i mellandagarna tänkte jag. Ska bjuda min kompis på bio som julklapp tror jag.

Eftersom min ekonomi inte funkar just nu så har jag sagt till att jag inte kommer att köpa några julklappar till någon i år, och att jag då heller inte vill ha några. Då får jag bara dåligt samvete och får ångest över det. Får se hur många som respekterar detta… En har redan sagt att jag ska få en julklapp, men det är iofs i utbyte mot att hon fick halva min ranson julmust som delades ut på jobbet, så ok, fine, jag kan väl inte gnälla över det. Men ändå gnager det i mig att jag inte kan ge henne någon.

De få kronor som jag får över efter räkningar denna månaden tänker jag vara totalt egoistisk med och lägga på mig själv. Jag tänker försöka hitta mig ett par nya billiga jeans på mellandagsrean. Så det så! Eftersom jag gått upp i vikt av antidepp-medicinen jag ätit detta året så har jag svårt att komma i mina gamla jeans. När jag tänker efter så är orden ”pengarna jag får över” en ganska rejäl överdrift. Ett par jeans kommer att bli likaställt med nudelmiddag i en vecka typ. Gaaahhhh, jag hatar detta! Önskar jag kunde vinna pengar eller nått så jag kunde bli av med skulder och komma ikapp igen! Vilket aldrig lär hända eftersom jag inte har råd att lägga pengar på att köpa lotter… Snacka om att springa i det berömda hjulet… runt, runt, runt…

Jaha, kaffet är uppdrucket och jag funderar på om jag ska orka ta tag i något idag. Skulle behöva möblera om i vardagsrummet och få bort soffan från elementet. Sedan hyresvärden fixade med fjärrvärmen i somras så är det snorkallt i min (och alla andras) lägenheter och jag måste testa om det hjälper lite att få bort soffan från hela elementet. Just nu täcker den halva ungefär. Det var meningen att det skulle vara jämna 21 grader i alla lägenheter efter justeringarna dom gjort… JO TJENA!… I mitt kök visar termometern just nu härliga 19,2 grader… Min kompis längre bort på området har samma problem. När vaktmästaren var hemma hos dom och mätte med SIN termometer så visade den mirakulöst på 22 grader, medans kompisens visade 18 grader. Och givetvis är det vi hyresgäster som har felvisande termometrar, inte vaktmästaren… suck, vad jag vill flytta! Fan ta banken för att dom vägrade att ge mig ett lån i somras när mitt drömhus sedan jag var 14 år var till salu!

Nej, jag kan inte sitta här och ösa ur mig skit hela morgonen. Men fan, jag har så mycket inom mig så jag bubblar. Och jag har inte ens börjat skriva om hur jag egentligen mår…

Önskar er alla en trevlig söndag iaf.

3 kommentarer

  1. 1. Insomningpiller? Annars så brukar jag somna till en bok eller tråkig film. Var är DEJTEN då? Kan inte han söva dig?
    2. ja, antagligen bättre att inte ställa till med ett liv på julfesten……jag fugerar på precis samma sätt som du. 😉
    3.jupp, bakfyllan är blääää!
    4. Hatar också negativa jävlar! De kan hålla käften eller gnälla hemma där det är någon som tycker synd om dem…
    5.Så du käkar SSRI? Jag med, men jag går lyckligtvis inte upp i vikt utav dem. Det fixade jag redan innan, då jag slutade röka och skaffade 15 kg extra att kånka på….ha ha …
    6.Ja…en vinst drömmer vi väl alla om….
    7. å du…..undrar var han köpt sin termometer…..???

  2. Sömnproblem är skitjobbigt, jag vet…

    Omtankar och kramar till dig!
    Knytet


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lämna en kommentar